Yığın Yığın Elbise

Ayaküstü nasihat, vaaz, telkin verilmesini sevmem. Yapmam da.
Demek istiyorum ki, hiç tanımadığınız, ilk defa gördüğünüz birini, -çok ciddi olarak uyarılması gerekmiyorsa- dini konularda ikaz etmek uygun değildir.
Çünkü bu tür nasihatler çoğu zaman ters tepiyor.

Bu benim görüşüm, belki hatalıyım, belki doğruyum, emin değilim. Kendi içimde de çeliştiğim bir mevzu bu.

Ama şimdiye kadar karşılaştığım, tanık olduğum ya da bizzat rol üstlendiğim olayların cemisinde; muhatabın negatif tepkilerini gözlemledim, ve hatta muhatapta etki-tepki yapıp nasihatin ters teptiğine de bir çok kez şahit oldum.

İşte tüm bu sebeplerden dolayı -mevzu acil ve dine çok ters olmadıkça- karşınızdakinin nefsine ağır gelebileceği için, bazı vaaz-nasihat-ve tavsiyelerin, tanıdığınız, nazınızın geçtiği, sizden duyduğunda ağrına gitmeyeceğine emin olduğunuz kişilere yapılması gerektiğini düşünüyorum ki, ters tepki yapmasın.



Geçenlerde de Avm'de mescide gidince, namaz kılmak için pantolonunu çıkarıp, sonra eteğini giyen birini görüp dilimi tutamadım, neden eteğin üzerine giymeyip, pantolonunu çıkardığını sordum.

Genç kızımız pantolonu diz yapmasın istiyormuş.

Yukarıda bahsettiğim sebeplerden dolayı bir şey demedim ama Allah'a şükrettim. 
Onun için namaz kılarken eskiyen diz çıkaran eteklerimi, pantolonlarımı, elbiselerimi düşündüm. Onlar namaz kılarken eskidikçe, Allah bana daha çok verdi. Dolaplar elbiselerimi almaz oldu.

Buna şükretmek için 
-ben her yeni kıyafetimi ilk kez cuma günü giymeye, 
-önce namazımı kılayım, sonra elbisemi giyer çıkarım demeden, en güzel, en yeni en temiz elbisemle namaz kılmaya özen gösterdim.

Ben bunlara dikkat ettikçe, şükrünü nasıl eda edeceğim diye düşündüğüm kıyafetlerim yığıldı, yığıldı.

Amacım kendimi anlatmak değil, amacım vesile olmak...



Yorum Gönder

35 Yorumlar

  1. bu bana çok oluyor. Allahım bana bir şekilde bana birşeyleri gösteriyor. Aradığım cevapları bulduruyor. Tam nokta atışları oluyor çoğu. Yine böylesi birşey işte.. Feyzal, ibret al.. ne biliyim işte.
    Anlatamam.. karışık değil ama istemiyorum.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anladım sevindim.
      Allahın sevgili kulusun demek ne güzel.

      Sil
  2. Osmanlı Devletinde muhtesiblik diye bir meslek vardı. Bu kişiler günümüz zabıtalarının yaptığı işi yaparlardı. Ölçüde tartıda eksiklik var mı dürüst ticaret yapılıyor mu denetlerlerdi. Yalnız bu kişilerin bir de öğüt verme nasihat etme görevleri vardı. Yanlış yapan insanları uyarırlar doğruyu tavsiye ederlerdi. Sokakta elinde ekmek yiyerek gezen kişiyi bile "olmayanlar vardır evinizde yerseniz daha güzel olur" diye uyarırlardı. Bu bir nevi "emri bil maruf nehyi ani'l münker" emrinin gereğini yapmak için açılmış bir kurumdu. Bunun yanında insanlar da birbirlerine iyiliği emredip kötülükten nehyetme ile sorumluydular ve hiç gocunmadan yaparlardı. Muhtesiblik her Müslümanın yapması gereken bir görev olsa da bu görevi yapmak için bazı kriterler belirlenmiştir. Hatırladığım iki kriteri buraya yazarsam belki içinde bulunduğun ikileme bir çare olabilir:
    -Eğer söylediğin söz tesir edecekse söylemelisin
    -Eğer söylediğin sözden dolayı sen zarar göreceksen söylememelisin.

    Bununla birlikte;
    ben olaya "çok şükür namaz kılıyor, kılsın da pantolonunu çıkarıp kılsın" diye bakanlardanım. Gün gelir makamı daha da yükselir.. İnşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte ilk kez gördüğün birine tesir edip edemeyecğini anlayamamak sorun teşkil ediyor sanırım.
      Osmanlı konusunda ise diyecek söz bulamıyorum. Ecdadımla gurur duyuyorum bir çok kimsenin aksine.
      tesettüre girmiş biri için şükür namazını kılıyor demek ağrıma gidiyor açıkcası.

      Sil
  3. Namaz da eskiyen seccadeler, dizleri eskiyen pantolonlar hep şükür sebebi..
    Aldığım bir şeyi ilk kez cuma günü giymeye dikkat ederim, o gün daha farklı olur sanki hatta laf aramızda daha güzel görünüyormuşum gibi hissediyorum :))

    YanıtlaSil
  4. Bloğunuzu takibime aldım bende beklerim...sevgiler....

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir anlatım olmuş canım. Tebrik ederim seni

    YanıtlaSil
  6. Yukarida soyledigin sey cok dogru zaten alimlerin tavsiyeside bu yonde ama malesef toplumumuz oyle bir hale gelmiski en yakinindakine.bile yaptigi seyin dinen yanlis oldugunu soylediginde yargilandiklarini dusunuyorlar artik toplumda bu algi var malesef kendi nefsim adinada soyluyorum bunu. Ama biz muslumaniz birbirimizin dusmani degil gunahina engel olan kisiler olmaliyiz.

    YanıtlaSil
  7. Masaallah masaallah. Tam evlenilecek hanımsın. Namazlı niyazlı, entellektüel, nuktedan, zeki, zengin (bunu yığın yığın elbiselerinden cikardim:))) Seni oğluma istiiicem. Bak bir beklediğin olabilir. Yalnız bir kusuru var. Daha ucbucuk yaşında. Seninle kaynana gelin iyi anlaşırdık ama seni bu kadar bekletirsem hacifisfislarin tarihine gecersin, kiyamam... Keşke elbiselerimiz dizlerimizden, cemaatle namaz kılmaktan omuzlarimizdan eskise... Sevil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim. ne güzel görüyorsun beni. Allah razı olsun ama dediklerine hiç uymuyorum ki ben. ama zenginim vallahi. bitmek tükenmek bilmeyen bir hazinem var. bilirsin sen onun ne olduğunu :)
      ben sultan gelin olmaya çoktan talibim sen onu tm bir müslüman gibi yetiştir beklerim ben :D başka isteiğim yok

      Sil
  8. çok güzel konuya değindiniz. bencede öyle şükürümüzü bilmemiz gerekiyor. bu tarz olaylarla bende çok karşılaştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim aynu düşündüğümüze sevindim

      Sil
  9. güzel bır konuya deyınmıssın nabrutcum bende biryere namaz vaktı gıtmek zorundaysam ezana kadar hazırlanır gıyınır namazımı o kıyyafetle kılar o sekılde cıkarım yanı varsın dız yapsın cul caput için yasamıyoruz allahın rızasını almak ıcın yasıyoruz...faceden gul can :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın :* Allah cennet kıyafetleri ile donatsın seni

      Sil
  10. Öncelikle yazını görmek beni çok mutlu ettı nabrutcum hep yaz sen :) Peygamberımızın Sünnetı yeni elbiseyi cuma günü gıymek ve onunla önce Allah'a Secde etmek bu Sünnet'i hatırlattığın için teşekkür ederım sana. Yıne çok onemlı bır meseleyi fasihbir dille çok güzel anlatmışsın.birisini dini konuda uyarma konusunda emri bilmaruf nehi anilmunker dıye düşünüp genelde kötü tepki alsamda söylemeyi tercih ediyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beni de senin yorumun mutlu etti.
      kötü tepki umrumda değil benim korkum ters tepki yapıp sevaba gireceğim derken vebal almakta :/

      Sil
  11. Ya ama nasıl güzerl olmuş bu yazı :)

    YanıtlaSil
  12. nabrutcum kaç gündür yoktun sıkıntılı bir durum yoktur inşallah! yazdıklarına gelince kesinlikle dini konudaki hatalar anında kişinin yüzüne vurulmamalı ben tanıdığım nazımın geçtiği kişilere bile direk söylemiyorum başka bir ortamda konuyu ortaya açıp doğrusunu anlatıyorum sende böyle yapmıştın demiyorum genelde kendisi yaptığını itiraf ediyor bilmeden yapılanları Allah affeder bundan sonra doğrusunu yaparsın diyorum konu tatlılıkla çözülüyor .
    Şükür konusunda uyguladığın iki madde çok güzel bunları çokta uygulayamıyorum ama burda hatırlattığın için sağol benim gibi bir çok kişi artık uygulamaya çalışacak eminim..... sevaba girdin vesselam:) sevgiler!!!!!!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. internetim yoktu. sağolasın :*
      ne güzel yapıyorsun. Allah senden razı olsun. senin gibi hassas insan o kadar az ki. herkes dan dan konuşsa ancak

      Sil
  13. bu konu da haklısın ama bende genelde pantolonumu çıkarırım temiz hissetmediğim için ama dışarıda olunca kıyafet değiştiremiyorsun lavaboda falan kirlenmiştir diye

    YanıtlaSil
  14. Ne desem bilemedim..
    Bir arkadasim vardi evlenirken düğününü mevlütlü istemişti kadın erkek ayrı olsun dedi nişanlısı istemedi. Oğlan ögretim görevlisiydi ve çevresindeki insanları böyle bir düğüne davet edemeyeceğini kendisinin mutahassıp yasantisini iş çevresinin bilmesiğini söylemişti arkadaşıma. Ama arkadasım ne var bunda diye ısrar edince nişanları bozulmuştu:(
    Yani demem o ki belkide insanlarin namaz kıldığını bilmesini istemiyordur diye düsunmek istiyorum zira carsiya pazara gune giderken takip takistirip namazini pijamalari ile kilan insanlari anlamaya dagarcigim yetmiyor. Mrl :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesettürlü bir kız namaz kılınmasının bilinmesini istemiyor olamaz değil mi:) yani tesettürlü idi. ama o hassasiyet değil de eskiden mecburiyetti. babamlarda az fişlenmediler namaz izinden :(

      Sil
  15. Canım benim tanımadan ruhunun guzel olduğuna inandığım nabrutcum. Ne kadar güzel bi yazı yazmışsın bayıldım hayran kaldım. Üzerine yapılacak yorum yok herşeyi yok güzel ve net anlamışsın.
    Seni çok seviyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın :*
      insan kişinin aynasıdır. bende gördüğün sensin aslında.
      bende çok :***

      Sil
  16. sen var ya bi insan her telden mi mis gibi yazar, eline sağlık
    kıyafet olayı pek dikkatimi çekmez de
    ayaklarda namaz işareti oluyor ya nasır gibi o iz, en sevdiğim yer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay çok utandım teşekkür ederim ^^
      ah o namaz işareti, herkeste de olmaz ama ya. hele yaşlılarda olursa öpmek istersin

      Sil
  17. iz kalmasın istiyor olabilir bana göre bunda kötü bir durum yok yadırgamam aslında ama namazlarımızın içi güzel olsun inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok bende yadırgamadım onun düşüncesine karşılık benim nasıl düşündüğümden bahsettim. işte namazın içi de dışının kırışıp diz çıkardığını düşünmeden kılarsan güzelleşiyor sanırım

      Sil
  18. Güzel bir fikir verdin bana. :) Teşekkür ederim

    YanıtlaSil