Anlaşılmaz, ama yaşanır

Bir kitap olsaydım adı : Anlaşılmaz, ama yaşanır,
olurdu.

Klasik kitaplar gibi değil, ambalajlı satılırdım. Ambalaj ile kitap arasına kullanma kılavuzu sıkıştırmak gerekirdi.
Kılavuzda;
sayfalarını örselemeden çevirin yazardı önce.
Zaten çok hasarlı çünkü.
Sonra;
*anlamadan geçmeyin.
*Sevdiğiniz yerleri çizmeyin, ezber edin.

Ve devamında şöyle şartlar sıralanırdı:
*Kitaplığınızın görünen ve kolay ulaşılan bir yerine koyun.
*Kitap ile aranıza ay-raç gibi ayıran araçlar koymayın. Kaldığınız yerden devam etmesini bilin.
*Severseniz, sevdiklerinize tavsiye edip sevdirin.



Kitap kapağında Mehmet Aslantuğ'un kaslı, gömleksiz bir resmi olurdu. Onun da kaslar yok ki tü be!
Neyse.
O zaman Instagram hesabımdaki Nabrut'un burnu temalı resmimi koyardım. 

Kitabı bir çok kimsenin aksine, keşkelerle dolu olmadan, dolu dolu geçen, ergenlik yıllarıma ithaf ederdim.
Anne ve babama teşekkürler diye devam ederdim.

Arka kapak yazısı:
Beni herkes okumasın, anlayabilecekseniz başlayın, eleştirmeden kabullenecek, görür görmez sevecekseniz alın,
olurdu.

Ön söz'de şunlar yazardı:
Benden edebi bir eser teşekkül edemezdi. En fazla çerezlik bir kitap çıktı ortaya.
Ama gönlün ne isterdi diye sorsanız;
sadece mutlu insanların eline aldığı bir gezi kitabı olup sahibim ile beraber ülke ülke gezmek isterdim.
Ama ne yazık ki değilim.
Elinizdeki kitap, okurken bir müddet sizi mutlu edecek, hızla okuyup sona ulaşmak isteyecek ve zaman zaman kendinizden bir parça bulup kısa sürede bitireceksiniz. Sonra bu hikayeyi unutup hiç okumamış gibi kendi, gerçek hikâyenize geri döneceksiniz.

Ve tabi bu kitap hiç bir zaman bestseller olmayacak, en sonunda bir marketin kitap reyonunda, üzerine 5 tl'lik yeşil etiket vurulup son indirimde elden çıkarılmaya çalışılacak.


Bir kitap olsaydınız adı ne olurdu?
Nasıl bir kitap kapağınız olurdu?
Arka kapak yazısı ve ön sözünde ne yazardı?
Kime ithaf olunurdunuz?
ben yazdım ama sizin bunu neden mim yapmadın diyeceğinizi tahmin ettiğimden bu soruların cevabını sizden ve 

Semavi Saltanat,
Durri Yekta,
Kerime Günaydın,
D.S.K,
Miyase Koca,
Amigurumi Cenneti,
Hilal,
Düda,
Ekmek kırıntısı,
Cansudan Dünyaya bloglarının sahiplerinden de okumayı çok isterim.

Yorum Gönder

28 Yorumlar

  1. anladığım kadarıyla zor birisin :) kendini yerden yere vurmayı seviyor gibisin :)
    zevkle cevaplayacağım bu konuyu ben de..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kolay görünürüm ama anladığın gibiyim :)
      merakla bekliyorum postunu :*

      Sil
  2. Bu yazıyı çok beğendim :) cevapların çok hoşuma gitti. Seni referans göstererek yapabilir miyim ben de ??

    YanıtlaSil
  3. Bir kitap olsam ne olurdu bilmem,ama metroda vs. okunamazdım herhalde.Okuyanı kınıyorlarmış,diyenlerin yalancısıyım (Ali Uçar'ın başına gelenler -haberlerden okudum)...........AYŞE

    YanıtlaSil
  4. bu yazdıklarının üzerine diyecek bir lafım yok, bu yazdıklarının hepsinin gerçek olmasını istedim.

    YanıtlaSil
  5. yav şu burun muhabbetiyle bizi sağlam kandırıyosun gibi geliyo. instağğğramda sanırsam böle arkadan çekilmiş gibi duran profilden bi resmin vardı, burnunda herhangi bir anormallik yoktu orda.

    konuya döneyim. kitap olsam "mantık arama, goygoy yapma, okuyosan oku okumuyosan geç beh" diye bi arka kapak yapardım, kitabın adı dahi olmazdı. öpçükler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok tatlısın :) kendimle dalga geçmeyi seviyorum yoksa burnum güzel mi çirkin mi bilmiyorum :)
      oyyy arka kapağa bayıldım seni aldım hemen. indirimi bile beklemedim :)

      Sil
  6. Olayı başta anlayamamak sonunda ''Ha'' diye kaba bir ses çıkardıktan sonra mimmiş demek ve akabinde mimlendiğini görmek :D

    Bence kendine haksızlık yapmışsın komşu. Sen kitap olsan birden fazla dile çevrilir. Bestin besti olurdun :)

    Ama ben ne yazacağım ki çok kazık bu mim inanır mısın kara kara düşünüyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. offf ne güzel iltifat mersi komşu :*
      sen yazarsın sana güveniyorum ve gerçekten merak ediyorum

      Sil
  7. Listede ismimi görmekten çok mutlu oldum.
    Bunun cevabını musait bir zamanıma Erteliyorum. Bu yorumum yazın hakkında olacak.
    Bir kere yazını çok ama çok beğendim. Harika olmuş.
    İnşallah birgün kitap okumayı bilen kitaplara kıymet veren ve kendisi de başlı başına bir kitap olan biri ile yolların kesişir de bir kütüphanede kocarsınız :-)
    Ayrıca birgün kendi kitabını çıkarmanı umuyorum. O gün Allah nasip ederse imza gününde senden imza almak için kuyrukta bekleyenlerden biri de ben olacağım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam ne zaman istersen.
      şu yorumun güzelliğine bak kocaman kalpler fışkırtıyorum sana. hatta twitter da paylaşacağım yorumunu.
      kitap çıkarabilir miyim bilmiyorum kısmet, güzel bir hayal ama o gün gelirse kuyrukta değil aynı masada oturup misafirim olmanı tercih ederim.

      Sil
  8. Adini gorupte sevinenler arasinda bende varim :) gizemli ve surukleyici bir kitap gordum seni sayfalar degistirildikce kesfedilen ve cok narin...Yalniz ben iyi bir yazici degilim ama yinede bir seyler yazdim umarim yazabilmisimdir... :) tesekkur ederim bu arada :)

    YanıtlaSil
  9. Sanırım bu yaptığımız şeye "mim" diyoruz. Malum blog dünyasında yeniyim henüz lugatını kavramış değilim. "Mim"ine bir cevap yazdım :))
    Gerçi sadece lugatı değil olayın mantığını da çözememişim ki nasıl bir kitap olduğumu değil de nasıl bir kitap olmak istediğimi yazdım. İdare edersin artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet mim :) hemen bakıyorum çok güzel şeyler yazdığına eminim

      Sil
  10. ''sayfalarını örselemeden çevirin yazardı önce.
    Zaten çok hasarlı çünkü.
    Sonra;
    *anlamadan geçmeyin.
    *Sevdiğiniz yerleri çizmeyin, ezber edin.''

    Fazlasıyla beğendim, eğer bir kitap olsaydın sevgili Nabrut, bir çırpıda okumak isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim bu güzel yoruma ne diyeceğimi bilemedim :*

      Sil
  11. Anlaşılmaz ama yaşanır'ı kimseyle paylaşmamak için kitaplığımın en alt rafına koyardım herhalde :)

    İlk bakışta benden kitap olmaz der gibi baktım ama düşüneceğim. Eğer adını koyabileceğim bir kitap olabilme potansiyelim varsa ne mutlu bana. Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımsın :*
      senden bestseller bile olurdu. herkesin anlayamayacağı ama anlayanların çok seveceği.

      Sil
  12. canımmm benim o mutluluk bana ait inan ki :) peşindeyim.izindeyim bakalım senin gibi başarılı olacakmıyım blog da,harika düşüncelere,süper yazılara,orjinal fikirlere sahipsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim yazdıkların beni mahcup etti. umarım senin güzel gözünle gördüğün gibiyimdir ^^

      Sil
  13. Çok çok beğendim bu mimi eline kalemine sağlık nabrutcum, Bende bloger olup yazmak istedim. Dalga dalga Butun bloglara yayılmış okumaya çalıştım çoğunu çeşit çeşit hayal gücü rengarenk kıtap kapakları ne kadar güzel bir konu yazmışsın. Bende düşündüm nasıl bır kıtap olurdum diye ,herhalde sıkıcı haftalarca elde sürünen bitince Off bıttı şükür denilen bir kitap olurdum :) ayrıca kendine ve bize haksızlık etmişsin bu kadar çok yazılarını bekleyen insanlar var nasıl dersin yeşil etiket basarlar diye bu kadar Mütevazı olma bence :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim sağolasın.. yine beni yüreklendiren çok içten bir yorum yazmışsın.
      bana mütevazi diyen de pek mütevazi ama eminim sen başucu kitabı olurdun. ara ara okuyup iyi gelen başının üstüne koyup yatılan :*

      Sil
  14. Komediya fimlərindəki insanam mən -_- mimi başladan bloggeri mimləmək çünki ancaq mənim bacardığım bir məharətdir. Mimi paslayanda o qədər blogları axtardım dedim bunlardan biri mimi çoxdan yazmış olacaq kesin amma mimi başlatana paslayacaq dərəcəni heç düşünməmişdim :/ :D Mim çox gözəldir. Yazın/kitabın da ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hihi olsun sorun değil mimin tekrar bana dönmesi çok kişi arasında yayıldığını gösterir bu da beni mutlu etti ^^

      Sil