Kıbrıs Okulları Hakkında Yorumlar

Tercih dönemi olduğu için benim Kıbrıs'ta olduğumu ve okuduğumu bilen bir çok kardeşim bana sorular soruyor.
Bu soruları tek tek yanıtlıyorum ama sormaya çekinen olur diye buradan topluca da yazmak isterim. 

Burslu olarak falanca bölüm tutuyor sen ne düşünüyorsun?
Bölümlerin yüzde yüz burslu olmasına bile aldanmayın. Mutlaka etkinlik parasıydı, şuydu buydu derken her vakıf üniversitesi gibi bir çok ödeme çıkarırlar. 
Ayrıca burada hayat çok pahalı. Şöyle söyleyeyim kira hariç her şey, ekmek vesaire dahil, Türkiye'ye göre %30 daha pahalı. Kira hariç dedim, çünkü kira %100 daha pahalı. Öğrenciyi nasıl kazıklayabilirsek kardır mantığı işliyor. Yine bir çok yerde kiralar yıllık toptan ödeniyor.

Ben evde kalmam, mütevazi bir yurt odası yeter diyorsanız yıllık yemek dahil olan 2 kişilik oda ücreti 10 bin liradan başlıyor.
Bu yurtlar ise kesinlikle genç kızlar için güvenli değil. Bu yıl Uluslararası Kıbrıs Üniversitesine bir erkek hırsız dadanıp lap topları topluyordu. Evet bir kız yurduna hırsız giriyor. Yönetim buna karşı ne yapıyor hiç bir şey!

Kıbrıs Üniversitelerinde yaşayacağınız en büyük sıkıntılardan biri de budur işte. Yetkili merci bulamamak. Şöyle düşünün; Türkiye'de bile bir şikayetin çözümü uzun bir süre alıyorken, burası 3. dünya ülkesi. Kimsenin işini düzgün yaptığı yok. Şöyle Türkiye'nin 1960'lardaki hali gibi hayal edin. Bugün git, yarın gel düzeni hakim. Sertifikamı almak için 3 ay boyunca okula 9 kere falan gittim geldim. Telefon trafiğini saymıyorum bile. Artı ödeme yapmamı istiyorlarmış, ben saf anlamamışım.

Ara Not: Ayrıca belli bir ortalamanın altına düşünce bursunuz kesilir. Sizin bursunuz kesilsin paralı okuyun diye diğerleri de yaz okula kalsın artı para kazanalım diye bazı hocalar ayarlanır ve o dersten bir çok kimse bırakılır. Bir hocam bu düzene uymayıp öğrencileri geçirdiği için dersleri elinden alındı.



Eğitim kalitesi nasıl?
Eğitim mi? Hangi eğitim? Devam zorunluluğu resmiyette var gibi görünen bölümlerde bile kimsenin taktığı yok. Kaldı ki, bir de devam zorunluluğu olmayan bölümleri düşünün. 
Hocaların işine geliyor elbette. Kimin gelmez ki yattığı yerden para kazanmak. İşini ciddiye alanları tenzih ediyorum elbette. İşini ciddiye alan kaliteli hocalardan oluşan bölümler var bazı üniversitelerde ama buna denk gelmek herkese nasip olur mu? Tartışılır.

Peki tüm bunlara rağmen diyeceksiniz ki ben duyuyorum gidenler çok memnun.
Bende bu tip, buradan memnun olduğunu söyleyen insanları size şöyle anlatırım;

Bir kısmı artık bir kaç yıl üst üste sınava girip son şans olarak burayı yazmak zorunda kalan sistem kurbanları. Üzerlerinde zaten kazanamadı mecbur Kıbrıs'a gitti baskısı olduğu için Kıbrıs şöyle kötü, böyle kötü diye rahat rahat anlatamıyorlar. 
Ayrıca allasen kim mezun olduğu okulun eğitimi kötü bende, kötü bir mezunum hiç bir şey öğrenemedim diye açıkça söyler ki!

Kıbrıs'tan memnun olan bir diğer kesim ise büyük ihtimal zengindir, derslere hiç girmeden orada akşam burada sabah gezip eğleniyordur, anne babadan olabildiğince uzak gününü gün ediyordur. Annesi babası hadi çık gel deyince uçak pahalı diye bahane edip bu anne baba baskısından da özgürdür. Böyle tarz insanlar buraya çok seviyor.

Bir diğer kesim yine anne baba baskısı ile büyüyüp burada özgürlüğüne kavuştuğu için, girdiği çıktığına karışan olmayıp, deniz aşırı olan anne babayı kandırmak çok kolay olduğu için burayı çok seviyor.

Yine de en büyük etmenin kimsenin mezun olduğu okulu kötülemek istememesi olduğunu düşünüyorum, çünkü bu durumda onlarında cv açısından zor bir duruma düşecekleri aşikar.

Sonuç olarak hatır gönül ilişkisi ile, puan ve yılını tamamlamadan profesör çıkarılan hocaların olduğu okuldan bir şey beklemek mümkün olmasa da son umudunuz ise, başka çareniz kalmadıysa hiç değilse bu yazdıklarımı bilip kendinizi ona göre hazırlayın ki, hüsrana uğramayın diye tavsiye de bulunabilirim.

Sizin sormak istediğiniz bir şey olursa yardımcı olmaya çalışırım.

Not: Elbette istisnai olup kaliteli mezunlar çıkaran fakülteler vardır. Ben genel durumdan bahsediyorum.