Gerçek Evlilik Hikayeleri 7

Her zaman söylerim: Başıma ne geldiyse o koca çenemi tutamadığımdan geldi. Kocaman laflar edip sonrasında bu lafların altında ezildim. Ve biliyorum ki; evlilik mevzu olduğunda da ettiğim abuk sabuk lafların ceremesini çekeceğim. Bu yüzden ettiğim büyük laflar için her zaman af dilerim, Allah’tan. Atalarımız ne güzel demiş, büyük lokma ye ama büyük söz söyleme.

İşte bugün Amigurumi Cenneti’nin bize yolladığı evlilik hikâyesi de bu atasözünün canlandırması gibi. Böyle hikâyeler dinlediğimde ettiğim büyük lafları düşünüp nasıl altından kalkacağımı kara kara düşünürüm.

Sizi de etkileyeceğini düşündüğüm bu hikâye ile aranızdan çekiliyorum.

Amcamların hikâyesi daha çok hayattan ders çıkarma mahiyetinde.
Ders çıkarma işini genç ve bekâr olan kızlarımız üstüne alınırsa daha iyi olur. ^^

Yengem bize hep "aman kızlar genç kızların dilek kapısı açık olur diye söylenir o yüzden ağzınızdan çıkan kelimelere dikkat edin," der. Nasip kısmet bu işler büyük konuşmamak gerek.

Neden mi böyle söyler?


İşte hikâye burada başlar; amcam gençken yengemi cam silerken görür ve "şu kız kimin kızı," der ve çok beğenir. Hatta rahmetli babaanneme söyler ama kim olduğunu anlamazlar cam silen herhangi bir kızdır çünkü. :)

Yengem de amcamı bir yerde görür ve "Şu oğlan kim ki, kim evlenecek bununla? Merak ediyorum, kim alır ki bunu?" der. İste filmin kayışının koptuğu andır: Hayatinin en büyük sözünü eder. Amcam o zamanlar biraz deli dolu bir delikanlıdır.

Gel zaman, git zaman aradan belli bir dönem geçer ve bir düğünde yengem amcamı yine görür ama bu kez tanımaz. Hayat bu ya sihirli sözcükler orada dilinden dökülür:

Bu kim ki? Çok yakışıklıymış, keşke Allah beni ona yazsa" der veee bu dilek kabul olur.


Simdi otuz yıllık evliler ve 4 çocukları var. Bu olayı her defasında bize anlatır ve hiç bir zaman büyük konuşmamızı tembihler. 

Hayat bu ne olacağı belli olmaz. Olayı tam olarak bilmesem de " dünyada bir oğlum bir de o kız kalsa yine de almam o kızı oğluma " diyen kaynana adaylarını da tanıyorum hepsi de oğullarını o kızlar ile evlendirdiler. 

Neymiş efendim kıssadan hisse: kulağımıza küpe olsun evlilik konusunda dâhil hiç bir konu hakkında çenemizi kocamaaaaan açmamalıymışız...

Not: Sizlerde kendinizin ya da akrabalarınızın böyle evlilik hikayelerini bizimle paylaşmak isterseniz nabrutvebiz@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

Not 2: Sağ üst köşedeki anketimi cevaplarsanız çok mutlu olurum.

Yazı dizimdeki diğer yazılar:

Görücü usulü evlilik nedir?

Görücü usulü evlilik "Usulü"

Görücü usulü evlilik hakkında bilinmeyenler


Evlilik Hikayeleri 12345, 6

Yorum Gönder

12 Yorumlar

  1. bu hikayeyi çoktandır biliyorum Nihan sağolsun anlatmıştı :D
    ne demişler büyük lokma ye büyük söz söyleme :)

    YanıtlaSil
  2. herkese öğüt niteliğin de bir yazı olur inşallah :) Teşekkürler nabruutt :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olur, dönüşler de güzel. Çok teşekkür ediyorum bu güzel hikayen için...

      Sil
  3. Ya.. O kadar doğru ki. Büyük konuşmamam gerektiğini bile bile hep konuştum, hep de başım yandı. (Bir kere canım yanınca anlayamıyorum çünkü, 3 5 kere daha yanması lazım :D) Artık tövbe.. Öyle durumlar da "e hayırlısı tabi, olacağı varsa olur" diyorum. :)) Amigurumi Cenneti'ne teşekkür ederim o zaman kendi adıma yeniden hatırlattığı için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeniden hatırlatsa da o koca çenemizi tutamıyoruz değil mi seni anlıyorum :/

      Sil
  4. Allah affetsin. İstemeden büyük konuştuklarımız var ya bir de .... :/

    YanıtlaSil
  5. Bu büyük konuşanlar, yaptıkları şeyin yanlış olduğunu bildikleri halde tekrar tekrar büyük konuşmaya devam etmeleri, bu konudaki pişmanlığın ciddi olmadığını gösterir. Gerçek pişman aynı hataya defalarca düşmez.

    YanıtlaSil
  6. Ne desem ki bende 6 yıl önce bi adama ve yanındaki kıza bakıp(Nişanlı olduklarını sanıyordum)"Bu kız bu çocuğun nesini beğenmiş ki kız çok güzel" diye içimden geçirmiştim. O adam 4 yıllık kocam oluyor şu an :))).

    YanıtlaSil