Kırılınca...

Ehlüllah indinde canlı-cansız her şeyin ruhu vardır.
Ve Allah'ı zikrederler.
Tabii ki biz onların tesbihini anlamaktan aciz...
Zikri kesilen şey ise ölmeye mahkumdur.

Mesela bir tabak kırıldı, zikri kesildiği içindir ve artık kullanılmaz hale gelir.
Yani onun ölümü de böyledir.

Peygamber Efendimiz'in:
''Kırık kaplardan yeyip içmeyiniz'' hadisinin esrarı da buradadır.


Bu gördüğünüz harika telefonu ise bendeniz pert ettim.

Nasıl mı becerdim?


Telefonluğun üzerinde sakin sakin duran telefonu yeri süpürme bahanesi ile şangırt....

Arkasından ben ise hüngürpesend.

Ama nasıl ağladım, nasıl ağladım....

Annem kızsa neden yaptın, nasıl yaparsın dese içim soğuyacak, o ise canın sağ olsun demiyor mu bir de!

Benim evde en sevdiğim şeydi bu telefon! 

Hatta planlarım vardı; 
kendi evime çıkarken gizlice valizime koyup götürecektim.

Aslında zikrini tamamladığı için kırıldı, çok iyi biliyorum ama amel noktasında zayıf kalıyorum.


Sizin kırıp da arkasından ağladığınız bir şey var mı?

Yorum Gönder

27 Yorumlar

  1. inan bende üzüldüm resmen telefonu hiç etmişsin yazık olmuş :P canlılar tamamda cansız nesnelerinde zikir yaptığını bilmiyorum, bu konuyu biraz araştırayım, ilgimi çekti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. içimi rahatlattın sağol ya:)
      araştır eğer kaynak gerekirsede haber ver:)

      Sil
    2. acil kaynak gerekiyor doğru düzgün bilgi bulamadım bu konuda :)

      Sil
  2. ben o kadar çok şey kırıyorum ki bu sakar halimle, artık alıştığım için ağlamıyorum. canım sağolsun di mi ama :) senin ki de sağolsun bence ;) üzülme..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çevremdeki bütün kadınlar gneç kızken anne evinde ne hikmetse çok şey kırdıklarını kendi evlerinde öyle olmadığı söylüyorlar.
      bense kendi malım kırılsa ne olacak anneminkilere kıyamıyorum :(

      Sil
  3. aaa ben bilmiyordum bu hadisi bidaha direk çöpü boylar kırılan tas tabak çanak

    YanıtlaSil
  4. kırıp ağladığım bir şey yok ama o telefon da kırılmaz ki ya :P bak benim annem olsa sincan a hatta yuva köyüne kadar kovalayabilirdi beni :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol çok moral verdin:)
      neyse hiç değilse canın sağolsun deyip tek laf etmeyen bir annem var :)

      Sil
  5. ben kalbim kırılınca ağlıyorum nabrut :)
    oyy kıyamam sana ağlama sen . bu hadisi ve eşyanın zikrini biliyodum ama bağlantılı olduklarını bilmiyodum. ne güzel oldu öğrendim.
    bu arada sen de biliyosundur. bir musibet olunca önce mala ve en sevdiklerine gelir ya . birde eşyalara çok önem vermeyin yoksa ona zarar gelir diye muhammet bozdağın bi kitabında çok güzel bi bölüm vardı. yaniiiii üzülme aşkım ben kırılsa da atmıyorum ya :(( saklıyorum öyle birde tamir edilir mi . çok fenayım ben yaa neler söyledim arkadan ne söylüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen niye ağlıyorsun seni kıranlar haline ağlasın:)
      önem vermemek gerekiyor ama anneme hiç kıyamıyorum her güzel şey onun olsun istiyorum birde böyle kendim kırınca:(
      yoksa benim malım hiç kıymetli değildir hiç:)

      Sil
  6. evet var canım
    final ödevim seramik çalışmam kırılınca çok ağladım:))
    2 günde tekrar bir aylık işi yaptımm
    ahh canım panomm ahhh:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen kırıldığına değil de bu ödevi nasıl yetiştireceğim diye daha çok ağlamışsındır:(

      Sil
  7. kıyamam ben sanaaaa..hakikaten de güzelmiş ama nasipten öteye köy yok..nasip..senden daha önemli diil ya.çok da istiyorsan restore edelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın artık ileride anneme verdiğim hasarları telafi edeceğim:)alırım bir tane daha değil mi ama:)
      pek restorelik bir hali kalmadı ya :)

      Sil
  8. Üzülmeyecek gibi degil ama
    Gerçi bu üzüntüler de ne ki günü dolmadan unutuluyor.
    Allah unutulmayan üzüntüler vermesin.

    YanıtlaSil
  9. ahh canmm üzülme sen kırılan eşya olsun kalpler kırılmasn yeterki:)))
    daha bugün ablamda yurtdışından hediye geln bardak takımından bi tane kırdm ağlamasamda çok fena üzüldüm Allah'tan bişey demedi üstüne teselli etti:)))

    ve ayrıca artkk seni takip edip yorum atablyrm yuppiii:)))

    YanıtlaSil
  10. Canim benim kiyamam yaa ama dua et öyle bi annen var annem olsa belki o telefonun yerinde ben olabilirdim:))Bosver tatlim annenin soyledigi gibi can sagligi olsun gerisi bos yani

    YanıtlaSil
  11. Canim benim kiyamam yaa ama dua et öyle bi annen var annem olsa belki o telefonun yerinde ben olabilirdim:))Bosver tatlim annenin soyledigi gibi can sagligi olsun gerisi bos yani

    YanıtlaSil
  12. uffff nasıl telefon o öyle. çok güzel bişey.
    ama annen haklıymış ki.
    peki tamiri mümkün değil mi vardır bi yolu.
    :)
    kırdığımız çok nesne vardır ki hatırlamak zor.
    :)

    YanıtlaSil
  13. çocukken tüm oyucaklarımı kırıp ardından da ağlardım:)

    Görüşmek üzere
    http://www.bakbuharika.blogspot.com
    http://www.facebook.com/harikadekorasyon

    YanıtlaSil
  14. Hayırlı kandiller canım :)Seni mimledim,kabul edersen çok sevinirim :))

    YanıtlaSil
  15. Ben genelde kırdığım kalplerin arkasından ağlıyorum. Haline şükret yani

    YanıtlaSil
  16. Öncelikle yorum kutusunu altına yaptığın açıklama çok şeker olmuş :) Gelelim sorunun cevabına, o kadar çok ki.Sebebi ise çok sakar olmam.Birçok şey kırdım ama en çok üzüldüğüm annemin böyle güvercini ile tavşanı vardı süs eşyası olarak hammaddesi neydi unuttum ama. İşte onlarrı kırmıştım bir keresinde çok üzülmüştüm. Tabi annem de :(

    YanıtlaSil
  17. Aman tanrım!!

    Nabrut bunu nasıl yaparsın. Valla bende bu şahane şeyi kırsam oturur ağlardım heralde.:D Bayılıyorum bunlara ya. Sen onu bana yolla hele ben yapıştırır kullanırım:P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol ya :D iyiki bunu yazdığım zaman bu yorumu yapmadın zaten çok üzgündüm :D geçti artık :D

      Sil