Dal Ja's Spring Kore dizisi


Bu sefer bahsedeceğim dizinin hayatımda çok önemli bir yeri var.
Çok mu komik değil.
Çok mu romantik?
Hayır!
Ama başroldeki kahramanın iç sesinde kendi hissettiklerimi buldum!

Dizinin ismi:
Dal Ja's Spring


Konusu için 30'lu yaşlarda bir kadının bekarlık hezeyanları diyebilirim.
Dizimiz bu bekar kızın kiralık sevgili tutması ile başlayıp gelişiyor.

Aslında bu hikayeyi bu replikle özetlemek mümkün :)
Belki,
bu repliği okuyarak izleyip izlememeye karar verebilirsiniz.


Burdan sonrası izleyenler için;

20'li yaşların başında durumlar;


Yada;


yada böyleyken,


30'lu yaşlarda,




Züğürt tesellileri başlar.


Fikirler değişir.



Olgunlaşılır.


Bu repliği o kadar seviyorum ki diyecek bir şey bulamadım.



Ama bir yandan da mahalle baskısı devam eder.


Ah birde böyle teyzeler var tabi!Hemde taa Kore'de bile.


Bu sorular ve cevaplar ne kadar tanıdık.



Yaşlandıkça beni mutlu etmek de kolaylaşıyor.


Ama bazı gün geliyor da;


Böyle düşünmek yada,


Yada böyle düşünmek kaçınılmaz oluyor.

****


Dal Ja böyle diyor;


Yada böyle,


İşte o zaman Dal Ja'mı konuşuyor yoksa iç sesiniz mi karıştırıyor ve bu kadına acayip bir sempati beslemeye başlıyorsunuz.

****

Aşık olacak yaşı geçtiğimi düşünüyorum bende,ama aşkın yaşı yok demeyin bana!


Hele şu repliği unutamam.
Tam da kendimi yemeğe vermişken bu bölüme denk gelip tek olmadığımı bilerek pek mutlu olmuştum.

kore dizisi

Kendini yemeğe verme işinin psikolojik açıklaması ise içler acısı !

Bunu kim yapabilir ki!


Ve kahkahalar :)


Süper Man'ini bulamayan kadın Süper Woman olmaya karar verir.




Ama sonrasında oğlumuz süper kadın gibi davranmasına gerek olmadığını,kendini yormaması gerektiğini,yüzünü yıkamasa bile onu beğendiğini söyledi!


Filmim ile zirta

Benden neden hoşlanıyorsun sorusuna cevap aradığında;

Filmim (2) ile zirta

Bu konuda da kesinlikle Müdür Vekiline katılıyorum.
Statü onun bir parçası:)


Dal Ja arada böyle söylediğinde düşüncelere dalıyorsunuz.


Dizi tamamen kalbimdekilere tercüman olsa da romantizm çok azdı..
Bu da o az olan romantik sahnelerden biri.
Oğlumuz Dal Ja'dan kiralık sevgilisi olmasını ister bu seferde :)



Bu da romantik bir replik olsa da büyük yalan!


Elektrik nasıl alınır onu da göstermişler :)











Aşık olunca böyle oluyormuş bende bilmiyorum da :)


Yada böyle olunuyormuş.


Bu kore filmlerindeki kültlerden biride bu omuza yatma sahnesidir!Ama en acınası Dal Ja'nın ki olmalı.


Sonunda hayatımda ilk defa biri bana aşık oldu!




Nihayet aşkı bulup,yalnızlığıını arkada bırakan Dal Ja 'nın böyle söylemesiyle;


Yada böyle söylemesiyle;


yine düşüncelere dalıyorsunuz.

****

Bu repliği de bu diziyi beraber izlediğim iki güzel hatuna hediye ediyorum.



İşte benim hayat felsefem!
Bu replik de Nice sana:)



Sırada replik de benden tüm müstakbellere ....  :)


Son birkaç nota gelecek olursak;dedenin taktığı gözlüklere,



giydiği kıyafetlere bayıldım.En çok da bu balonlu gömleğe :)

** Gargamel ismi ile örtüşen,tane tane konuşan bu kadını sevdim.



Bu temizlik hastası Müdür vekili de çok hoş bir karakterdi ve kesinlikle ideal koca adayıydı ama Ah Dal Ja Ah :)



Birde şeker kız candy okuması vardı ki!



Uzun zamandır ikinci kadını bu kadar sevmemiştim.
Duruşu,cool tavırları,güzel fiziği...
Sevdim.Birde bu repliğini.



Böyle banyo sahneleriyle;



böyle dönüşüm sahnelerini seviyorum.



Sona yaklaştık söz :)
Gene uzattım ama bir de dizide ki göndermeler vardır ki bir çoğuna bayıldım.

Birinci karede Hwang Jin Yi dizisine gönderme var ki ben izlemedim.
İkinci karede ise Goong namı diğer Düşlerimin Prensinin meşhur sahnesine gönderme yapılmış.



Burada Chingoo Friend filmine gönderme yapılmış..



Casablanca ve Papillon filmlerine;



Classic filmine ve Romeo ile Juliet'e;


I'm sorry I love you dizisine;



Ve son olarak Şeker Kız Candy'e yapılan göndermelerse en sevdiklerimdi...



Tamam birde bölüm başlarında ve sonlarında ki harika çizimleri de burada yazmasam olmazdı.





Yorum Gönder

48 Yorumlar

  1. Dizi yorumlarını okumayı çok severim özelliklede bol replikli olanları:) senin dizi yorumlarına bayılıyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen benim sessiz okuyanlarımdandın değil mi :)
      yeni yeni yorum bırakmaya başladın :)

      Sil
  2. İzlemezsem çatlarım! ^.^

    YanıtlaSil
  3. Yalnız dizi'yi izlemeye gerek bırakmadın sağ ol :)
    Gerçekten çok güzel sözler,özellikle "benden az yemek yiyen erkeklerden hoşlanmıyorum" sözü tam beni yansıtıyor ahahah, sanırım ben de içimde ki boşluğu,yemek yiyerek geçiştirenlerdenim :)
    Bu arada "Şeker kız Candy"nin kitabı mı varmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama ben dedim başta :)
      Eğer diziyi izledi iseniz burdan sonrasını okuyun diye :))
      zaten candy mangadan anime olarak uyarlanmış ya :)

      Sil
  4. Şimdi düşündüm de sonum Dal Jan gibi mi olacak diye zira 20 yaşında olmama rağmen aşık olmak istesem de aşka dair hiçbir şey yok içimde. Bir erkeği sevebiliyorum ama aşk yok anacım neyse durumumdan memnunnum ama sonum kötü mü olur diye düşünmeden edemedim şimdi :D Dizinin superwoman kısmına, dönüşümüne ve elektrik kısmını çok sevdim izlemek için yeterli sebepler bunlar :) kabaran listeme ekleyeyim bakayım:D bunlardan ziyade son resimlerde korkunç bir film serisini izler gibi oldum bir kore dizisinde ilk defa gönderme görüyorum ama süper olmuş :))

    YanıtlaSil
  5. sen böyle dizileri paylaştıkça ben kendime engel olamayıp izlemeye başlıcam diye çok korkuyorum :/sadece 4 gün daha sabretmem lazım :) sınavlar biter bitmez izlenecekler listesine ekledim :)

    YanıtlaSil
  6. muhteşem bi yazı olmuş! sabah okudum ama yorum bırakamadım.
    hiç bir eksiği yok. bunun üzerine bana yazılacak bir şey bırakmamışsın!
    :)
    o şahane iç seslerin üzerinden tekrar geçmek bana iyi geldi.
    emeğine sağlık!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdi burada size hitap ettiğim harika replik karışıp gitti...
      Sana ereceğim onu arşivinde de bulunsun ama de mi :)
      her okuduğumda o iyilik hissi bende de oluşuyor !

      Sil
  7. yaşı yok evet bir daha olmaz derken geliverir :)) insan 30 yaşına gelince her şey farklı olacak sanıyor yaşlılık sanıyor bir bakıyorsun herşey aynı sen aynı sensin. ruhun hep aynı yaşta

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. otuz yaş için hayalim hiç değilse biraz daha oturaklı haraket etmek :)bu mümkün mü :)

      Sil
  8. ahh rüya gibi bir dal ja geldi geçti, benim senden özel bi replik isteğim vardı onu unutmuşsun ama dahası bende neyi istediğimi hatırlamıyorum şu anda :)) ve evett 35 olduğumuzda üç beş tane çocuğumuzun olmasını istesek bile olmasa da biz hep 25 olcaz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. unutmadım ki size ithaf ettiğim replikti işte istediğin :))ben hatırlıyorum yani :)
      ne yapın yekta 5 çocuk nerden çıktı şimdi :))

      Sil
  9. Sizin özetleri okurken/bakarken yeniden izlemiş kadar oldum. Sahi ne zaman izlemiştim. Bir ay oldu mu, yoksa iki ay. Yaşlılık zor azizim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. postun amacı yerine geldi demek sevindim:)
      bizde izleyeli çook oldu da ben yazamadım.
      sende mi yaşlılar kervenındansın :))

      Sil
  10. Kızın yüzü bebek gibi , çok güzel..

    YanıtlaSil
  11. Yakaladığın replikler şahane. Çok güzel anlatmışsın nabrut diziyi yine sayende izlemiş kadar oldum :)
    Göndermeler çok tatlı özellikle şeker kız candy'e yapılana bayıdlım.
    Vee Dal ja çok tatlı :)

    YanıtlaSil
  12. Diziyi zaten izlemek istiyordum ama bayaa bi öğrenmiş oldum konusunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama ben izlemeyenler burdan sonrasını okumasın dedim yaramazlık yapmışsın :))

      Sil
    2. Yok ben zaten spoiler okuyunca diziyi daha çok izlemek istiyorum bilerek okuyorum yani :)

      Sil
    3. hımm tamam öyleyse sorun yok :))

      Sil
  13. gene yapmışsın yapacağını :))
    o kadar güzel replikler yazmışsın ki, bekleyenlerin hepsini bir kenara bırakıp önce bunu izleyesim geldi :))
    not: sırada miss you var ama ağlarım diye başlayamıyorum bile :) önce bunu mu izlesem??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önce miss you izle o dizi çok kaliteli bir yapım:)

      Sil
  14. Harika olmuş postun ;)Sahnelerin en güzel yerlerinden yakalamışsın tekrar hatırladım şimdi :)
    Bana hitap ettiğin repliğe bayıldım; beni gerçekten tanıyorsun ;)

    YanıtlaSil
  15. Güzel bir tanıtım yazısı olmuş.Duymamıştım bu diziyi daha önce.Şu sıralar yeni dizi arayışındaydım çok iyi oldu bu.Hemen başlamalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmene sevindim :)
      izlersen bloğunda da yaz okurum mutlaka :)

      Sil
  16. Dalja ya başladım çok keyifli gidiyor gercekten :) Sen ve seyhan yazmasa asla izleyeceğim bir dizi değildi ama iyiki başlamışım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim :)
      Dal ja biraz ortalarda bir dizi 20 yaşların başında biri izlese mesela,sevmeyebilir.

      Sil
  17. 34 yasına girmiş biri olarak bu diziyi bu kadar gec izledigime pişmanım. Bu bayanı cok begenırım (korelilerin adı zor yazılıyor sen anla dalja işte :)) dizinin tam da ortasındayım.keske bende dalja gibi dusuncelerimi bu kadar rahat ifade edebilsem,dizide begenmedigim tek yer cocugun babasıyla daljanın annesinin gecmişi, ne gerek varsa :/ nasıl devam eder sonu mutlu bitermi bilmiyorum ama korelilerin kotu sonları malum secret gardenden sonra bu kadar sabırsızlıkla ve ustuste bolum izledigim dizi bu oldu .tabi bunda seninde yazının payı buyuk.bır arkadas demiş ya sana tanıtım payı versın bu koreliler diye katılıyorum ona nabrutcugum bu blogu ve senın yazılarını bulduguma coook memnunum ellerine saglık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımmm benim *.*
      dal ja benim hayatımda bir dönüm noktasıdır.benim iç sesim gibidir.
      soilla bir dram olacak ya bunlarda bunu koymuş :/
      sonu kötü değil ama muazzam da değil açıkcası
      asıl ben senin yorumlarına o kadar alıştım ki yazmasan eksik kalıyor .

      Sil
  18. öncelikle postlarınız ve anlatımınız çok güzel keyifle okuyorum ellerinize sağlık :)) bu diziyi izleyince aklıma hemen siz geldiniz blogunuzda gezerken görmüştüm aylar sonra izlemeye fırsat buldum her ne kadar başlarda biraz sıkılsam da ya da 33 yaşındaki bir bayanın dünyasını anlatarak 20 yaşındaki bir öğrencinin ilgisini çekemezmiş gibi görünse de ilk 7-8 bölümü izleyince bir bakmışım bitti ve dal ja nın azmi içtenliği kaldı bana yüzümde bir gülümsemeyle sizi hatırlarken buldum kendimi güzel tavsiyeniz için teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :)
      dal ja sende de aynı duyguları uyandırdı demek çok sevindim.
      Ah dal ja'm ah :)hele o iç sesine bayılmıştım :)
      rica ederim ne demek beni hatırlaman çok hoş böyle bir etki yaptıysa ne mutlu bana

      Sil
  19. O kadar güzel yazıyosun ki bloguna girdiğimde saatler geçiyor lütfen daha çok kore dizisi paylaş zevklermiz düşüncelerimiz tıpatıp aynı ruh eşimi buldum yarabbim ! :)
    Şimdi bu yazdığın diziyi izlemeye başlıcam çok sağol dizi izlceğimde senin bloguna bakıyorum bir ricam var sadece kore dizisi yerine japon,tayvan, dizileride izliyorsan onlarıda paylaşırmısın :) ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim o zaman sende benim ruh eşimsin çok mutlu oldum :) *.*
      izleyince yada izlerken de yaz konuşalım dizi üzerine :) çok severim ben bu diziyi çook!
      maaleef o tarafa hiç bulaşmıyorum yoksa işin içinden çıkamam o kadar zamanım da yok :( izlersem ama mutlaka paylaşırım.

      Sil
  20. Aaahhh sonunda bu diziyi benim gibi seven biri. Yeni diziler ve popüler diziler arasında kayboluyor kıymeti bilinmiyor bence bu dizinin. Dal Ja karakteri benim kendime en yakın hissettiğim karakterlerden biri. Dizinin öyle acayip bir olay örgüsü yok belki ama benim için özel dizilerden biri. Şeker kız Candy göndermeleri ve arada bir Dal Ja'nın saçlarıyla dalga geçilmesi de çok komikti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu diziyi izledikten ve en iyiler listeme aldıktan sonra epey izlendi. ve izleyen herkesten çok güzel dönüşler aldım. dal ja yı 25 yaş ve üstü izlerse özellikle seviyor çünkü kendinden birşeyler buluyor benim içinde öyle. Dakl ja nın iç sesi benim iç sesim gibiydi. çok sevdiğim bir dizi ama çok iyiy bir dizi değil. senin de değindiğin gibi.

      Sil
  21. Kesin bende kendimden birşeyler bulurum bu dizide konusu öyle söylüyor .Kesin izleyecem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hacıfışfışların kesinlikle izlemesi gereken bir dizi :D

      Sil
  22. Diziyi bitirdim.Tam bir Hacıfışfış dizisiydi:D Ben Dal Ja yı çok sevdim çok tatlıydı özellikle saçları çok şirindi.Kore dizilerinde düz saçlı kadın görmekten bıkmışken bu iyi geldi. Dediğim gibi kendimden birşeyler buldum çok şey anlattı bana birde Dal Ja nın yaşına bir kaç basamak kalmış olduğumdan....:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen dalja'nın yaşına yakın mısın ciddi olamazsın :D
      daha önce konuştuk mu emin olamadım. Sahi benden büyük müsün :D
      Dalja nın hastasıyız. her dediğine katılıyorum

      Sil
  23. Evet maalesef yakınım işte tam o sayının değiştiği yaştayım. Daha önce konuşmadık bunu ama yazılarından anladığım kadarıyla büyüğüm senden.
    Ah ah bu yaş depresyonu öldürecek beni :D neyseki yaşımı göstermiyorum ama soranlara da yalan söyleyemiyorum. Göstermesem ne olacak sanki ruhum yaşlı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumu ben yazdım sanki o kadar tanıdık geldi :D

      Sil